Co powinno znajdować się na wizytówce?

Co powinno znajdować się na wizytówce?

Wizytówka to firmowa karta, która służy przedsiębiorcom do zaprezentowania świadczonych usług, wykorzystując do tego celu podstawowe informacje o firmie. Jest to również pewna forma reklamy, dlatego ważne jest, aby taka karta stworzona została z pomysłem, przyciągała uwagę i zapadała w pamięć.

Podczas projektowania wizytówki należy zadać sobie pytanie: jakie informacje powinny znajdować się na wizytówce? Jest to bardzo ważne, gdyż wymiary karty nie są duże i treść na niej zawarta powinna być zwięzła i odpowiednio rozmieszczona.

Co powinno znajdować się na wizytówce?

Wizytówka przekazuje informacje poprzez treść oraz ewentualne układy graficzne. Na karcie nie może zabraknąć najistotniejszych danych, dotyczących firmy, a więc:

– nazwy firmy
– imienia i nazwiska właściciela lub przedstawiciela
– danych kontaktowych (telefon, e-mail)
– krótkiego tekstu opisowego, wskazującego na branżę, w jakiej działa przedsiębiorstwo.

Są to informacje podstawowe, bez których wizytówka istnieć nie może. Zajmują one niewiele miejsca, gdyż składają się zazwyczaj z krótkich haseł. Czy jest to jednak jedyna treść, która może pojawić się na karcie? Co jeszcze warto zawrzeć na wizytówce?

Informacje dodatkowe

Wizytówka to nie tylko słowo pisane, ale również tło i grafika. Wybierając odpowiednie obrazki lub gify, możemy za ich pomocą przekazać potencjalnym odbiorcom informacje o firmie. Gitara na wizytówce sklepu muzycznego, pięknie zrobione paznokcie na karcie salonu kosmetycznego lub słońce i wspaniały krajobraz dla biura podróży.

To, z czym połączymy treść, jest bardzo ważne, musimy jednak pamiętać, aby nie przesadzić. Grafika nie musi być obszerna, czasem wystarczy niewielki element, zawarty w rogu i to wystarczy. Jeżeli całość będzie prezentowała się estetycznie, wizytówka spełni swoje zadanie.

Nie każda wizytówka zawiera grafikę. Bywają i takie, które oprócz treści i prostego tła nie posiadają nic więcej. Nie oznacza to, że taka wizytówka została źle wykonana, a jedynie, że danej firmie zależy na prostym, treściwym przekazie.

Logo firmy

Na wizytówce warto zawrzeć również logo firmy. Które jest znakiem rozpoznawczym. Dzięki temu klienci łatwiej skojarzą nasze przedsiębiorstwo z określonym rodzajem usług.

Firmowa wizytówka – krótko i zwięźle

Niektórzy przedsiębiorcy chcieliby na wizytówce zawrzeć pełną ofertę firmy, co jest dużym błędem. Wizytówka to nie ulotka i chociaż pełni także rolę reklamy, w większym stopniu stanowi kartę informacyjną. Najpowszechniejszy format wizytówki wynosi 90×50 mm, a więc niedużo, a przedstawiona na niej treść nie powinna na siebie nachodzić, dlatego należy na niej zawrzeć tylko najbardziej podstawowe informacje.

Do zaprezentowania pełnej oferty służą ulotki lub katalogi informacyjne. Dobrze zrobiona wizytówka ma być czytelna i zapewniać możliwość kontaktu z przedstawicielem firmy. Dodatkowe elementy wpływają na ogólną prezencję karty, jednak ich cel jest głównie estetyczny. Zarówno treść, jak i grafika muszą być umieszczone w miejscach, w których będą wyraźne dla odbiorcy, tekst nie może się zlewać, a czcionka musi zostać dobrana w taki sposób, aby ładnie odbijała się na tle wizytówki.

Dobry projekt wizytówki nie musi być wymyślny, aby spełniał swoje zadanie. Wygląd można ustalać indywidualnie, jednak pewne aspekty powinny znaleźć się na każdej karcie firmowej, niezależnie od branży i usług, jakie oferuje przedsiębiorstwo.

Materiał powstał we współpracy z serwisem netprint.pl

Share this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *