Czym jest powracalność klientów i jak na nią wpłynąć?

Czym jest powracalność klientów i jak na nią wpłynąć?

Współczesny pęd technologiczny walnie przyczynił się do rozwoju Internetu. Obecnie stosowane systemy sprawiają, że w sieci pozostawiamy setki informacji o nas samych oraz o produktach, a także usługach jakimi jesteśmy zainteresowani. To właśnie te informacje stanowią swoiste spiritus movens współczesnego marketingu. Rozbudowane bazy danych pozwalają efektywnie działać nie tylko menadżerom, ale także, a nawet przede wszystkim marketingowcom. Wnikliwe analizy pozwalają przygotowywać lepsze oferty oraz realnie wpływać na powracalność klientów, co przynosi wymierne zyski. Tego rodzaju działania są bardziej efektywne oraz wydajne od konwencjonalnych metod marketingowych. Które czynniki najbardziej wpływają na powracalność klientów?

Kluczowa rola komunikacji

Działania sieciowe pozwalają efektywniej komunikować się usługodawcom z klientami. Do narzędzi ułatwiających taką formę komunikacji zaliczamy nie tylko social media, ale także platformy na których bazują programy lojalnościowe stanowiące obecnie fundament komunikacyjny, który opiera się na konsekwencji oraz relacji długotrwałej. Komunikacja taką drogą niesie ze sobą wiele ułatwień i ma ogromny wpływ na transparentność cen danych usług przez co marka buduje zaufanie, zaś klienci nie mają oporów przed rekomendacjami.

Ważny aspekt retencji klientów

Próbę zatrzymania klientów oraz ich powracalności można zmierzyć na kilka sposobów. Owe metody ukazują nam trzy kluczowe wskaźniki :

– wskaźnik powracalności

– średnia liczba zakupów

– średni czas retencji klienta

Owe wskaźniki pozwolą odpowiedzieć na pytanie, czy marka ma szanse na dynamiczny rozwój.

Budowanie marki do podstawa

Ostatnim ogniwem mającym wpływ na powracalność klientów jest kreowanie marki, czyli innymi słowy – budowanie świadomości danej marki pośród klientów. Jest to rodzaj inwestycji, która zwraca się dopiero po upływie dłuższego czasu, ale ze satysfakcjonującym skutkiem. To właśnie na ten aspekt oraz na rolę programów lojalnościowych szczególną uwagę zwracają eksperci z renomowanej marki ZenCard, którzy zasłynęli z dynamicznego rozwoju na współczesnym rynku – nie tylko w aspekcie powracalności, ale także w zdobywaniu nowych klientów i zatrzymywaniu stałych zwanych lojalistami.

Share this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *