Instagram Stories dla Twojego biznesu – 6 pomysłów

Instagram stories dla biznesu

Instagram Stories dla Twojego biznesu – 6 pomysłów

Twoja marka jest na Instagramie, ale nie ma jej w Stories? Błąd! Ten 24-godzinowy format da Ci wiele dodatkowych korzyści, których nie otrzymasz w feedzie Facebooka czy Instagrama. Stories są efektywnym sposobem na promowanie usług czy produktów poprzez zbliżenie klientów do marki.

Zajawki

Wkrótce rozpoczynasz dużą kampanię reklamową lub Twoją firmę czekają zmiany? Pokaż to na Stories! Krótkie zapowiedzi zainteresują użytkowników, którzy będą chcieli wiedzieć więcej. Możesz zrobić zdjęcie pod dziwnym kątem w remontowanym lokalu, pokazać proces tworzenia nowego dania lub dać sam tekst – pomysłów jest dużo.

Oferty

Masz fanów, którzy aktywnie reagują na Twoje posty i Stories w Instagramie? Wynagródź to! Podaj kod rabatowy tylko na tej platformie, aby użytkownicy częściej śledzili poczynaniami Twojej marki na Instagramie. Możesz także wynagrodzić aktywność obserwatorów za pomocą ekskluzywnych informacji, których nie podasz na Facebooku (lub podasz je o wiele później). Najważniejsze, żeby fani zobaczyli, że Instagram jest odrębnym kanałem nowych treści, a nie powtórką z Facebooka.

Kuchnia

Wiadomo, że im więcej firma pokazuje swojej „ludzkiej twarzy”, tym bardziej zbliża to klientów do tej marki. Stories są idealnym miejscem na szybkie i ciekawe kadry z życia firmy. To, w jaki sposób zrealizujesz tę technikę, zależy od Twojego biznesu. Mogą to być zdjęcia z burzy mózgów w agencji, dosłowna kuchnia w restauracji czy po prostu przedstawienie, jak Twoi pracownicy spędzają wolny czas. Najważniejsze, żeby obserwujący poczuli się insiderami.

Wydarzenia

Twoja firma jest na jakimś szkoleniu / wydarzeniu / konferencji? Pokaż to na Stories! Dodaj selfie z kimś znanym z branży, nagraj krótki filmik z najciekawszych momentów, otaguj innych uczestników i już masz ciekawą relację z wydarzenia. Użyj też lokalnych stickerów / hashtagów, żeby maksymalnie wykorzystać potencjał formatu. W odrębnym poście na Facebooku czy Instagramie będzie mógł napisać jakiś dłuższy własny komentarz, wykorzystując zdjęcia właśnie ze Stories. Social mediowe zero waste!

Live

Wszyscy wiemy, jak bardzo ważne są transmisje na żywo. Tyle, że większość osób skupia się na Facebooku. Tymczasem Stories to kolejna potężna platforma do live’ów, tylko trochę krótszych i mniej formalnych. Instagram Live jest bardziej spontaniczny i zazwyczaj wykorzystuje się do transmisji tego, co się dzieje TERAZ (np. jakieś wydarzenie). Dodatkowo, wszyscy Twoi obserwujący otrzymają powiadomienie o tym, że właśnie zacząłeś nadawać!

Interaktywność

Instagram Stories są lepsze od feedu w tym, że w tym pierwszym możesz bezpośrednio zaangażować fanów Twojej marki. Ankiety i Emoji Slider mogą dać Ci mnóstwo możliwości. Pozwól użytkownikom głosować i decydować, a nie tylko być biernymi odbiorcami treści Twojej marki. Może to być poważne głosowanie o wariant okładki magazynu lub codziennie o typ kubka. Najważniejsze jest zaktywizowanie obserwujących.

Twoje działania możesz także wzmocnić za pomocą SEO – www.camp7.pl/pozycjonowanie-stron-gdansk/

Share this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *