Optymalizacja kart produktowych w sklepie – to ma znaczenie!

Optymalizacja kart produktowych w sklepie – to ma znaczenie!

Źle zoptymalizowane karty produktowe to prawdziwa męka dla użytkowników internetu, a tym samym o wiele mniejszy ruch organiczny. Warto mieć to na uwadze, tym bardziej że dobre zoptymalizowanie kart produktowych nie jest ani wybitnie trudne, ani wyjątkowo pracochłonne.

Oczywiście, jeśli nie posiadamy odpowiedniej wiedzy, narzędzi i doświadczenia, by zrobić to samodzielnie, to możemy przekazać realizację zadania fachowcom.

Jak zoptymalizować kartę produktową pod UX i SEO?

Pierwszą rzeczą powinno być doszlifowanie URL. Dobry adres URL posiada słowa kluczowe, nie jest długi i jasno określa daną stronę. Następną kwestią jest nasycenie karty produktowej słowami kluczowymi. W tym miejscu warto zatrzymać się na dłużej i poświęcić odpowiednią ilość czasu na znalezienie najlepszych słów kluczowych; również z długim ogonem. Słowa powinny znaleźć się w całej treści oraz w tytułach i opisach meta.

Na samym końcu pozostaje nam doszlifować opis produktów. Każdy przedmiot powinien być opisany w sposób zachęcający, rzetelny, sprzedażowy i unikalny. Dodatkowo można zamieścić opcję dawania ocen i opinii o produkcie przez klientów. To bardzo uatrakcyjnia opis produktów, a także ułatwia podjęcie decyzji zakupowej przyszłym klientom. Wartym rozważenia rozwiązaniem jest także stosowanie wypunktowań z najważniejszymi cechami produktów, nawet jeśli powtarzają się one w opisie. Jest to rozwiązanie tworzone typowo pod klienta, ponieważ ułatwia mu szybkie zapoznanie się z głównymi cechami produktu, a tym samym porównanie go z innymi modelami czy rodzajami podobnego przedmiotu.

W opisach produktów warto zastosować również linkowanie wewnętrzne, czyli podlinkowywanie innych podstron czy produktów pod konkretne słowa z opisu, nad którym pracujemy. W ten sposób możemy połączyć ze sobą na przykład przedmioty z podobnej kategorii oraz wybrać odpowiednie anchory.

Pod opisem produktów można umieścić opcję wyświetlania się innych produktów polecanych. Taki zabieg zwiększa prawdopodobieństwo, że klient jeszcze coś dołoży do swojego koszyka. Rozwiązanie doskonale sprawdza się w przypadku sklepów z kosmetykami – wtedy można zaproponować inne produkty z tej samej linii kosmetycznej lub w sklepach odzieżowych, gdzie można zasugerować z jakimi innymi elementami garderoby dany przedmiot wyglądałby najlepiej.

Powyższe rozwiązania to podstawa, którą musimy wykonać, jeśli chcemy dobrze zoptymalizować naszą kartę produktową. Zwracając uwagę na wszystkie wymienione elementy mamy gwarancje, że nasza karta będzie zachęcają i atrakcyjna dla potencjalnego klienta.

Potrzebujesz pomocy w optymalizacji swojego sklepu internetowego? koniecznie zapoznaj się z ofertą agencji promotraffic.pl

Share this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *