Promocja sklepu internetowego w Google

Promocja sklepu internetowego w Google

Dobrze dobrane oraz przemyślane działania marketingowe są niezbędne, aby sklep internetowy zaistniał w świadomości potencjalnych klientów i przyniósł oczekiwany zysk. Podstawą działań reklamowych powinna być przede wszystkim promocja sklepu w Google, ponieważ to właśnie ta wyszukiwarka internetowa skupia w sobie działania większości użytkowników. W tym artykule opiszemy sposoby reklamy sklepu internetowego w wyszukiwarce Google.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Proces reklamowania sklepu internetowego dzieli się na kilka podstawowych etapów. Ogromne znaczenie ma pozycjonowanie sklepu internetowego, czyli poprawne zoptymalizowanie go pod kątem wyszukiwarek i zwiększanie jego popularności w naturalnych wynikach wyszukiwania Google. Pomocne okazuje się prowadzenie firmowego bloga oraz ciągła aktywność w mediach społecznościowych. Nie obejdzie się również bez linków przychodzących do strony – które są jednym z najważniejszych czynników rankingowych. Należy również pamiętać o tym, że pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce Google to proces długotrwały. Widoczność w wyszukiwarce Google buduje się z czasem i musimy to uwzględnić w swoich planach marketingowych. Jeśli nasza branża jest konkurencyjna to nierzadko potrzeba nawet kilkunastu miesięcy aby pozycjonowanie sklepu zaczęło przynosić znaczące efekty.

Google AdWords

Znacznie prostszą do zrozumienia formą promocji sklepu internetowego są reklamy Google AdWords. Wyniki są praktycznie natychmiastowe. Już kilka godzin po konfiguracji reklam możemy zobaczyć reklamę naszej strony. Nie oznacza to, że konfiguracja reklam Google AdWords jest prosta i reklamy te zawsze będą nam się opłacać. Aby tak się stało niezbędna jest skutecznie skonfigurowana kampania oraz atrakcyjna oferta sklepu. Samą ofertę oczywiście musimy opracować samodzielnie, a kampanie AdWords najlepiej zlecić komuś kto się na tym zna.

Reklama Google Shopping

Usługa Google Shopping znana jest również jako Google Zakupy jest częścią systemu reklam Google AdWords. Polega ona na prezentowaniu produktów razem z ich cenami oraz zdjęciami. W przeciwieństwie do Google AdWords, tego rodzaju kampania przeprowadzana jest w oparciu o listę reklamowanych produktów, a nie dobór słów kluczowych. Są one niemal obowiązkowym elementem reklamy każdego sklepu internetowego.

Podsumowanie

Zarówno pozycjonowanie sklepu internetowego jak i reklamy Google AdWords powinny być brane pod uwagę przy promocji sklepu internetowego. Obie te formy mogą być skuteczną reklamą, jeśli wykonamy je odpowiednio i dodamy do tego atrakcyjną ofertę naszego sklepu internetowego. Aby dowiedzieć się więcej warto zwrócić się do specjalistów w tym zakresie np. firmy SMART SEO, która oferuje kompleksową reklamę w wyszukiwarce Google.

Share this post

Comment (1)

  • Slimetrol Reply

    Witam ,
    bardzo dobry, zwięzły i wartościowy wpis. Zgadzam się iż jedyna skuteczna forma reklamy sklepu online jest jednoczesne działania SEO oraz kampania AdWords. Tylko pamiętajmy aby zacząć natychmiast, im szybciej tym lepiej.

    2 lutego 2018 at 13:18

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *