Strona internetowa dla małej firmy – potrzebna, czy nie?

Strona internetowa dla małej firmy – potrzebna, czy nie?

Czym jest strona internetowa dla malej firmy? Czy warto ją mieć? W artykule wyjaśnimy kilka kwestii związanych z prowadzeniem firmy, jej reklama i własną stroną internetową.

W sytuacji dużej konkurencji na rynku niezbędnym elementem funkcjonowania firmy jest reklama. Dotyczy to firm o ugruntowanej pozycji oraz firm o dopiero walczących o swoja pozycję, niezależnie od jej wielkości. Reklama jest potrzebna również małym firmom, lokalni przedsiębiorcy są tego świadomi. Nieco gorzej jest z wyborem najbardziej efektywnych form reklamy na lokalnym rynku.

Tradycyjnie małe firmy reklamują się w lokalnych mediach i za pomocą reklamy wizualnej (banery itp.). Znacznie rzadziej sięgają po reklamę internetową obawiając się kosztów, kłopotów z prowadzeniem reklamy, nie wierząc w jej skuteczność. Wydaje się, że przedsiębiorcy nie mają jeszcze dostatecznej wiedzy o kosztach i potencjale jaki ma reklama internetowa, którą w prosty sposób można kierować na ograniczony terytorialnie rynek, a opcje targetowania reklamy internetowej nie mają swoich odpowiedników w tradycyjnych mediach.

Swoją przygodę z reklamą internetową warto zacząć od własnej strony internetowej, która jest odzwierciedleniem firmy w świecie wirtualnym. Adres internetowy firmy, to wirtualny odpowiednik adresu firmy w rzeczywistym świecie. Po co małej firmie własna strona internetowa? Przede wszystkim do prezentacji informacji o firmie oraz przedstawienia oferty. Jeśli trzeba, stronę można rozbudować o blog poradnikowy, aktualności, sklep internetowy, mapę dojazdu, panel kontaktowy dla klientów i wiele innych dodatków (takie możliwości oferuje platforma internetowa https://pageandshop.pl). Strona internetowa jest miejscem docelowym, do którego powinny kierować wszystkie reklamy, równie te z telewizji lub radia. W reklamie nie ma możliwości podania szczegółów oferty, można tylko zainteresować potencjalnych klientów, a resztę znajdą na stronie internetowej. Własna strona www jest więc punktem wyjścia do działań reklamowych w internecie – najbardziej popularna to reklama w wyszukiwarkach i w portalach social media.

Strona internetowa firmy powinna być nowoczesna i responsywna, czyli samodzielnie dostosowywać się do rodzaju urządzenia, na którym jest przeglądana. Reklama na urządzeniach mobilnych ma rosnący udział w rynku, dlatego nie wolno tego pominąć. Wykonanie strony można zlecić wyspecjalizowanym firmom, co jest stosunkowo drogie, ale można wykonać ją samodzielnie. Z pomocą wyspecjalizowanych platform internetowych (oferta https://pageandshop.pl/web/page/oferta) można to zrobić szybko, mając pod kontrolą całość – treść, układ strony, wygląd. Za niewielka oplata abonamentową firma może zdjąć z siebie problem utrzymania własnej domeny i strony na serwerach i zając się własnym biznesem. Reklama w internecie to sprawa bardziej skomplikowana, wymagająca wiedzy i praktyki. Oczywiście można się tego nauczyć, ale czy warto? Może lepiej reklamę powierzyć specjalistom, którzy zrobią to skutecznie, a budżet reklamowy wydadzą efektywnie.

Share this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *