Wszystko, co musisz wiedzieć o etykiecie prezentów biznesowych

Wszystko, co musisz wiedzieć o etykiecie prezentów biznesowych

Prezenty biznesowe to świetny pomysł, ale tylko wtedy, gdy wiesz, jak wykorzystać je na swoją korzyść

Prezenty biznesowe to świetny pomysł, ale tylko wtedy, gdy wiesz, jak wykorzystać je na swoją korzyść. Jeśli nie znasz etykiety i popełnisz błąd, możesz z łatwością zepsuć dobre stosunki handlowe. Zanim zdecydujesz się czerpać korzyści z wysyłania prezentów biznesowych, powinieneś nauczyć się wszystkiego o tym procesie.

Wysyłaj osobiste prezenty

W świecie masowej produkcji zawsze miło jest otrzymywać spersonalizowany prezent. Jeśli to możliwe, zrób prezent osobiście i wyślij artykuł, który będzie przydatny dla odbiorcy. Na przykład, jeśli klient jest doktorem, możesz wysłać mu długopis, który będzie często używany. Pióro będzie również skutecznym narzędziem marketingowym, ponieważ jest to typ elementu, na który można umieścić dyskretne logo swojej firmy.

Zamiast wysyłać tani produkt wszystkim swoim partnerom, staraj się wybrać coś, co będzie dla nich wszystkich użyteczne. Jeśli nie możesz tego zrobić, powinieneś pomyśleć o wysłaniu odręcznie podpisanych kart.

Logować, czy nie logować

Wysyłanie prezentów to okazja do podniesienia świadomości marki poprzez umieszczenie logo swojej firmy na prezentach. Ale nie wszystkie prezenty nadają się do tego celu. Przed wpisaniem swojego logo na przedmiot, sprawdź jego jakość i czy logo będzie wyglądało stosownie. Port USB lub powerbank może mieć logo, ale element ubioru już raczej nie.

Ustal budżet

Jedną z najtrudniejszych rzeczy na temat wysyłania prezentów biznesowych jest podjęcie decyzji o budżecie. W większości przypadków firmy dokonują oceny zysku rocznego. Musisz być w stanie sobie pozwolić na prezenty i móc wysłać coś przyzwoitego i użytecznego. Jeśli nie możesz sobie pozwolić na wysłanie przedmiotu, wyślij odręcznie wypisane kartki, aby wyrazić uznanie.

Inną sprawą, o której warto pamiętać, jest to, że niektóre firmy zabraniają swoim pracownikom przyjmowania prezentów przekraczającą określoną wartość.

Delikatny problem religijny

Obecnie firmy mają pracowników z całego świata, co oznacza, że nie każdy obchodzi te same święta. Przed wysłaniem prezentów upewnij się, że odbiorcy świętują w danym okresie. Jeśli nie jesteś pewien, powinieneś zapytać przed wysłaniem czegokolwiek, aby uniknąć niewygodnych sytuacji.

Jeśli osoba nie obchodzi świąt, możesz wysłać premię lub inny rodzaj gratyfikacji bez żadnego odniesienia do wakacji.

Nie pomijaj nikogo

Prezenty biznesowe są dobrym pomysłem tylko wtedy, gdy wysyłasz je do każdego. Jeśli wyślesz prezenty tylko niektórym pracownikom lub partnerom biznesowym, cały proces zadziała raczej przeciw Tobie i ukaże Cię w złym świetle. Ludzie ze sobą rozmawiają i wkrótce dowiedzą się, że pominąłeś niektóre osoby. Nie chcesz wysyłać wiadomości, że tylko niektórzy ludzie są na tyle ważni, że zasługują na prezent, więc albo wysyłaj do wszystkich, albo do nikogo.

Uniwersalny prezent

Bardzo modne stało się ofiarowanie swoim kontrahentom lub pracownikom koszy prezentowych, zwykle złożonych z kilku praktycznych przedmiotów, które na pewno się przydadzą. Jeżeli nie masz pomysłu, jak skonstruować taki kosz samodzielnie, odwiedź stronę internetową www.fabryka-prezentow.com i zapoznaj się z szeroką ofertą koszy prezentowych lub z pomocą ekspertów skonfiguruj własny zestaw. Przyjemnych zakupów!

Share this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *